Friday, May 15, 2009

Saya susah tidur lena

Sejak kebelakangan ni, bila tidur je selalu terjaga, then hati berdebar-debar. Kata kawan saya, mungkin benda tu duk tengok kita. Ish, tak suka betullah, kenapa ye? Saya memang jenis sering terjaga malam, sebelum-sebelum ni tak pernah pula, tapi sejak praktikal di hospital tahun 2007 (waktu tu saya tinggal di rumah pelawat selama 4 bulan) saya selalu tak lena tidur. Adakah puncanya kerana saya sering disogokkan dengan pelbagai cerita pelik yang ada di sana? Huhu, saya memang tak suka cerita-cerita macam tu. Masa saya tengok cerita Mistik (ala yang Rita Rudaini berlakon asyik gelak-gelak tu) tu pun saya tak dapat tidur seminggu. Cerita Ju-On tak payah cakapla, memang saya tak pernah tengok.

Sejak dari tu, saya memang susah tidur lena. Sekarang ni pun, ish, bila terjaga mesti payah nak tidur balik. Saya mesti akan membayangkan yang bukan-bukan, huhu. Teringat pula masa akhir tahun lepas, seorang kawan bercerita yang dia jumpa benda itu. Tempat kejadian pula tidak jauh dari rumah saya sekarang, hasilnya, sebulan saya tak dapat tidur lena.

Kadang-kadang semua ni adalah khayalan kita, sebab selalu fikir bukan-bukan itu yang sering terbayang bukan-bukan. Isk..isk...huhuhu, bilalah dapat tidur lena ni? Alahai, akibatnya, hari ni saya betul-betul tiada mood sebab tak cukup tidur, mata pun dah jadi macam mata panda (@____@)

2 comments: