Tuesday, May 12, 2009

My Junior, Memel

Semasa kat sekolah lama (Form 4-5), setiap kelas senior (masa tu saya di Form 5) akan ambil satu kelas angkat (Form 4), kemudian setiap pelajar senior akan dibahagi-bahagikan dan mendapat seorang atau lebih junior, lebih kurang macam adik angkat la. Pada masa tu, saya ditakdirkan mendapat seorang junior lelaki (pemilihan dibuat secara undian) , nickname dia Pokemon dan nickname saya masa tu Soledad (pengaruh lagu Westlife yang tengah top masa tu, huhu).

Pokemon atau nama sebenarnya Muzammil a.k.a Memel (nama gelaran saya bagi kat dia) tersangatlah pemalu orangnya. Saya suka mendera dia (bukanlah penderaan fizikal tau, mungkin sedikit penderaan mental, huahuahua). Dia ni jenis tak berapa nak tinggi tapi sangat kiut, muka dia lebih kurang macam Ally Iskandar. Rasanya sepanjang saya jadi senior angkat dia, saya ni tak lah banyak membantu pun. Lebih kurang dia ni hidup terabai la (jahat kan saya ni? Huhu).

Saya masih ingat semasa Minggu Aktiviti kat sekolah saya (masa minggu aktiviti, kami tak belajar, banyak aktiviti main je, kehkehkeh), saya terlibat dalam satu pertandingan Choral Speaking. Semasa hakim sibuk mengira markah, saya mengendalikan waktu selingan tersebut, dengan tidak semena-mena saya dengan baik hatinya menjemput si Memel ni naik ke pentas dan menyanyi. Dia masa tu tak tahu saya ni senior dia (kami sepatutnya merahsiakan identiti sehinggalah ke akhir tahun baru identiti sebenar terdedah, sebab tu kami guna nickname, tapi memandangkan saya mempunyai agen risikan yang hebat, maka awal-awal lagi saya tahu identiti sebenar Memel, fuh..panjang pula penerangannya). Terketar-ketar si Memel ni, banyak kali juga la kena dengan saya, memandangkan saya banyak terlibat dengan program, so banyak kali juga la dia dapat merasa naik ke pentas kat dewan besar sekolah kami tu. Nasib dia la, siapa suruh terambil saya sebagai senior (sebab saya tak ada budak junior lain untuk dibuli kot. AMARAN : Jangan ikut perangai saya k).

Itulah kisah saya dengan Memel, sekarang ni saya tak tahu dia kat mana, mungkin dah bekerja, dan rasanya mungkin dia dah tinggi kot, tapi tak naklah terserempak dengan dia, mesti dia akan balas dendam balik sebab saya suka kenakan dia, huhuhu. Tapi niat saya masa tu baik tau, nak suruh dia yakin berhadapan dengan audience (ek??)... berani bercakap di khalayak ramai (ye ke?), dan lain-lain lagi... Hehehe, sekian dulu cerita saya dengan junior saya, si Memel. Kalaulah saya dapat jumpa dia, saya memang nak mintak maaf pun, huhuhu.

No comments:

Post a Comment