Thursday, May 21, 2009

Jatuh tangga

Pagi tadi, jam 12 tengah malam (lebih kurangla), nak dijadikan cerita, saya jatuh tangga, terseliuh, uwaa, dan hari ni, kaki saya bengkak, huhuhu. Tapi masih boleh berjalan lagi la, walau pun sedikit terhenjut-henjut. Semalam, setelah siap menyemak kad aktiviti pelajar di rumah kawan, saya dan housemate pun bergegas pulang. Kami masing-masing membawa dua kotak yang berisi kad, kotak tu bukanlah berat mana pun, cuma mungkin sebab suasana gelap dan saya tak nampak anak tangga, maka jatuhla saya, gedebuk! Adoi..mahu menangis je rasa, tapi masih boleh kontrol cun.

Dah lama sebenarnya tak jatuh, sejak masuk kerja inilah kali kedua. Kali pertama semasa treasure hunt teambuilding. Masa zaman belajar kat U tak usah cakapla, banyak kali la juga. Jatuh depan fakulti (malu, nasib baik tak ramai orang), jatuh depan pos pengawal (kaki masuk lubang, ish, dalam banyak-banyak kaki yang lalu-lalang, kaki saya juga la yang masuk, ish...) dan yang lain-lain tak ingat sangat dah, huhuhu... Masa di tempat praktikal lagi teruk, jatuh terduduk depan staf luar yang datang berkunjung ke pejabat saya masa tu, kebetulan lantai tu baru lepas di cuci, dah ada tulis lantai basah, tapi tu la, nak dijadikan cerita, saya tak ternampak pula papan tanda tu, uwaaa...

Jatuh dan saya ni ibarat tak boleh berpisah, akan berlaku di mana-mana. Tapi kali ni paling teruk, sebab saya dah rasa sakit dan kaki membengkak. Semalam kawan saya dah urutkan. Saya paling tak suka minyak panas atau minyak gosok dan juga sesi mengurut, huhuhu... Tak suka, tak suka..jatuh pun tak suka juga (T_T)

1 comment:

  1. laaa....jatuh ker malam tu? tp dah ok kan? semalam nampak jelita jer turun tangga kat LT...hehe...erm, kalau jatuh cinta suka kan? hahaha

    ReplyDelete