Friday, May 08, 2009

My Senior, Superslackers

Never been to a place like here
Never seen it anywhere
Very eager
I wonder
Since its new it has no tangles
Isolations have no flower
Very near i scower
But anyway
I guess i wasn't needed here

Chrome (Butterfingers)

Lagu ni dah lama dah, sekitar tahun 2000 kalau tak silap, masa saya Form 4, tapi masih menjadi one of my favourite song. Saya bukan suka sangat band Butterfingers ni, tapi lama-kelamaan suka pula dengar lagu-lagu dia. Band ni sangat kreatif, baik dari segi lagu, muzik, design cover kaset & CD dan nama band dia pun agak kreatif, Butterfingers… ke Buttercup? Hehehe. Itu pun senior saya si Superslackers yang perkenalkan band ni, dia selalu bagi saya pinjam kaset Butterfingers ni, suruh saya dengar, niat dia supaya saya cepat pandai bahasa Inggeris (ye ke?). Hampir tiap-tiap hari dia akan tulis surat (bukan surat cintan cintun tau), bagi lirik lagu-lagu band ni (dan juga lagu-lagu Inggeris yang lain) di samping satu perkataan bahasa Inggeris dengan maksud perkataan tu sekali. Banyak juga la perkataan baru yang saya belajar daripada dia. Bagus kan dia? Seorang senior yang amat concern pasal juniornya yang tak berapa nak pandai bahasa Inggeris ni (^_^") . Teringat pula kat dia, agak-agak kat manalah dia sekarang ek, hmm, dah lama lost contact dengan dia since dia masuk UiTM Arau selepas dia habis SPM. Miss him.

p/s : lagu ini dan juga diri saya – amat serasi bersama, huhuhu (~_~)
psttt..untuk cik pretty pun sesuai gak lagu ni..huhuhu

2 comments:

  1. ish ape la..i lagu2 nasyid je. x main2 la lagu omputih ni.. insap2

    ReplyDelete
  2. ceh..yelah tu, bukan leh caye sgt u ni

    ReplyDelete