Monday, May 18, 2009

Lost in the middle of nowhere

Bahagian I

Saya betul-betul tiada mood minggu ni. Banyak termenung dari bertindak. Memikirkan perjalanan hidup. Dua hari lepas saya bertemu seorang kawan. Kawan ke? Mungkin tidak sebab dia tak pernah menganggap saya sebagai kawan pun, apatah lagi insan penting, jauh panggang dari api. Atau saya ini musuh? Yang pasti, dia bukan kawan, bukan musuh, dan juga bukan teman istimewa, entahla, mungkin sekadar kenalan walaupun dah hampir sedekad kami kenal. Ah, manusia, berubah juga akhirnya.

Banyak cerita yang kami kongsikan, tak faham betul dengan perangai dia, kejap baik sangat, kejap baran sangat, entah, unpredictable. Tapi bercakap dengan dia membuatkan saya celik hati, dan celik akal mungkin. Rupa-rupanya saya ni sekadar pandai bercakap, tapi tidak reti bertindak. Lain pula dengan dia, diam tapi berperancangan, ada hasil. Cemburukah saya? Yup, sedikit cemburu, kerana saya tahu dia akan lakukan apa sahaja untuk mencapai apa yang dia mahu. Ah, saya pun dulu begitu (dulu k, bukan sekarang). Saya perlukan dia, untuk rujukan, tapi dia susah untuk didekati, dia akan datang bila dia mahu, dan pergi bila-bila masa dia suka.

Bahagian II

Kebelakangan ni, saya selalu tercari-cari arah tujuan hidup saya.. apa yang saya nak, apa yang saya nak buat, ish.. semua masih kabur... malah saya juga terasa bahawa saya telah melupakan atau mungkin terlupa tentang impian saya yang satu tu...

Saya sekarang tidak macam diri saya yang dulu. Saya tidak sukakan diri saya yang sekarang, tiada azam, dan hanya berserah. Saya langsung tidak berjuang. Kalau dulu saya DARE untuk berbuat apa saja untuk mendapatkan apa yang saya mahu, tapi kini, saya hanya berserah, menanti dan terus menanti apa yang bakal terjadi kepada diri.

Bahagian III

Saya masih mengharapkan dia akan membantu, sekurang-kurangnya memberi pandangan. Tapi dulu mungkin tak macam sekarang. Manusia berubah (T_T)

2 comments:

  1. minggu ni je ke u xdek mood? bkn spjg ms ke? kih3...

    ReplyDelete
  2. cis jugak la u nih, i rajin tau sepanjang u g opkim tuh

    ReplyDelete