Wednesday, May 13, 2009

Merepek

Cerita kerja - Semalam, buka email dan ternampak iklan kerja kosong as student counselor di MMU, terfikir nak apply ke tak, hmmm. Semalam juga berusaha mencari sedikit info tentang psikologi, ada klien nak tahu pasal ni, dan saya bukanlah expert dalam semua bidang, jadi sebelum saya nampak bodoh apabila di tanya soalan macam-macam lebih baik saya prepare apa yang patut. Tunggu punya tunggu klien tu tak juga datang. Jadinya saya mencari lagi info lain berkaitan isu sosial semakin menjadi-jadi sekarang. Dengan pekerjaan yang saya ada sekarang nampaknya semua perkara kena tahu. Susah juga, kadang-kadang otak ni agak sukar untuk memfilter semua benda, pernah terfikir untuk menukar profesion lain, mungkin menjadi suri rumah yang berjaya, buat bisnes jualan langsung ke atau mana-mana pekerjaan yang ringan dan tidak sarat dengan pelbagai fakta, tapi ada ke? Orang kata saya bertuah belajar ilmu ini, yes, saya akui. Saya belajar banyak perkara, dan kena tahu banyak perkara dan pernah berhadapan dengan bermacam-macam kes luar biasa. Bila difikirkan balik, ada seronok dan ada tak seronoknya, kadang-kadang lebih baik tahu sedikit dari tahu banyak.

Cerita nafsu - Semalam juga saya keluarkan cash money dari mesin ATM hampir 5k, ish…kalaulah boleh bawa pergi joli ni best juga, shopping ke, ada 3 benda yang saya nak beli tahun ni, laptop (nak ganti laptop saya yang dah K.O, tapi saya sayang lagi kat BenQ tu, tapi kos untuk baiki lebih kurang beli laptop baru, so nak tak nak kenalah beli baru, huhuhu), satu lagi ialah camera digital (saya bukan suka ambil gambar, sebab tu saya rasa saya susah sangat nak senyum dalam gambar, tapi ni keperluan, untuk kerja sekarang, sebab bos saya dah nak pindah, jadi lepas ni tak boleh pinjam camera dia lagi dah, huhuhu) dan yang last ialah handphone (handphone yang saya ada ni pun dah nazak sangat dah, kena baling, dijatuhkan atau terjatuh semua dia dah pernah rasa, nombor dan huruf pun dah tak berapa nak nampak, huhuhu), tapi hakikatnya satu pun saya belum terbeli lagi, sebabnya saya mesti akan terbeli benda lain dulu, hehehe. Ish, kalau lah saya ni jahat, saya bawa lari juga la duit ni kang. Tapi hakikatnya duit tu bukan milik saya, saya cuma pemegang je.

Cerita perut - Pagi ni, mmm..lapar….Nak dijadikan cerita, tadi mungkin langkah kanan kot masa nak turun pergi kafetaria, terserempak pula dengan bos yang baru balik dari sesi latihan football, hehehe, bos la kena belanja anak buah tul tak? Erkk, dah habis makan, tapi rasa macam lapar lagi (agaknya tak baca Bismillah masa makan tadi). Hmmm, perut dah mula menyanyi lagi sekali, versi rap, nampak gaya kenalah selongkar apa-apa yang patut nak bagi kat perut ni, kalau perut tak cukup kenyang macam mana nak ada tenaga nak buat kerja tul tak? Ada mee Maggi, ada biskut Tiger, jajan, air Sprite, hmm, nak makan mana satu ek? Macam mana boleh ada banyak makanan ni? (ceh, buat-buat tanya pula, hahaha).

Ok, nak sambung kerja, tapi malas sungguh nak tekan kalkulator ni, uwaaa....

No comments:

Post a Comment