Monday, July 06, 2009

Situasi

Apakah perasaan anda jika anda berhadapan dengan situasi begini?

Situasi Satu
Anda diberi kuasa untuk membuat keputusan dalam sesuatu urusan. Setelah pelbagai usaha dicurahkan, dan anda selesai membuat tindakan, mengambil keputusan, tiba-tiba ada orang mengubah keputusan anda. Apa perasaan anda?

Saya :
Bengang. Nampak macam orang tersebut tidak percaya dengan keputusan saya. Lebih baik jangan libatkan saya secara langsung dari awal. Nampak macam saya ini tidak berguna, tidak penting.

Anda?

Situasi Dua

Anda mengajak seorang teman untuk keluar kerana telah lama tidak meluangkan masa bersama. Tindakan anda mengajak dia adalah sangat berisiko, tetapi anda DARE untuk mengambil tindakan ini setelah menimbang baik buruk. Apakah perasaan anda sekiranya dia seumpama macam tak berapa nak kisah (andaian anda sendiri), malah mengajak orang lain turut serta walaupun ada alasan kukuh dan logik kenapa dia berbuat demikian.

Saya :
Tawar hati... (saya berhak untuk menyatakan apa yang saya rasa kan?...)

Anda?

No comments:

Post a Comment