Tuesday, July 21, 2009

Di antara pilihan

Berada dalam sebuah keadaan yang kurang memberi jaminan masa hadapan tentu membuatkan anda berfikir sekali lagi tentang kehidupan anda. Adakah anda mahu berada dalam zon sekarang atau pun maju selangkah lagi? Pilihan terletak di tangan masing-masing. Baik dalam karier mahu pun kehidupan seharian, sudah tentu kita mahu mengorak langkah melakukan sesuatu yang lebih baik.

Dalam karier, berada di zon selesa tentu membuatkan kita tidak mahu berfikir dua kali. Cukuplah dengan apa yang ada, mungkin. Bagi yang tidak mudah berpuas hati, sudah pasti akan mencari jalan bagai mana mahu memajukan diri, tidak mahu berada di takuk yang sama, tentu sekali mahukan yang terbaik dalam kerjayanya.

Dalam kehidupan juga mungkin boleh jadi terlalu rumit atau mungkin terlalu simple. Tidak terkecuali soal hubungan sesama manusia. Adakah anda mahu berada bersama orang yang boleh memberi anda jaminan kebahagiaan dalam kehidupan atau berada bersama orang yang disayangi tapi tidak pasti di mana destinasi? Hidup bersama orang yang anda sayangi atau bersama orang yang menyayangi anda?

Apa juga keputusan, pilihan di tangan anda.
Yup, pilihan di tangan saya... (eh, kisah saya ke ni? ahaks...)

No comments:

Post a Comment