Wednesday, May 09, 2012

segar bugar ke?

yeah... baru balik dari bercuti selama seminggu. best sungguh bila tak payah buat kerja dan mengadap komputer selama 8 hari... lega bila tak perlu jawab telefon dan berdepan dengan orang segala bagai. sangat best walau pun hujung2 tu ada ler sms masuk.. aiiya, ngak best betul la, lumrah, sape suh ko cuti lama sangat kan?

aku cuti balik rumah je pun, setakat jalan2 dekat2 je.. bawa mak dan adik keluar. kesian jugak, mujurla aku drive. Oh ye, aku drive sendiri, seorang. patut balik ngan cik aniey orenjes, tapi sebab masalah teknikal (cik aney bangun lambat, aku plak keluar awal, pastu tak telefon dia.. ahh bagus kan..), so dah dua perhentian last2 masing2 balik sendiri2... oh, kalau la mak aku tahu aku balik sendiri (tapi tak bagitau..)

pastu balik rumah, rumah tengah renovate. semua orang kampung kate renovate umah sebab aku nak kawen. alangkah bagus kalo betul camtu. tapi tidak ye wahai orang kampung aku semua. kitorang renovate rumah sebab umah bahagian tengah tu dah kene makan dek anai2. jahat anai2 ni, makan habis kayu2 tu.. so cuti hari tu, aku jadi tukang rumah jap...walaupun keje aku setakat tengok dan tolong2 beli jubin je.

pastu aku shoping la, macam biasa menjana ekonomi rakyat kelantan. bagus sungguh, duit mengalir macam air je. beli skirt, tudung bawal dua tone (tengah hot tudung tu le ni kat sane...), pastu beli hadiah kawen staf2 yang aku xsempat g sebabnye aku cuti lame gile. pastu g tesco beli barang dapur. oh, suka g tesco sekarang, aku pun tak tahu nape aku suka shoping kat tesco. tak sempat g tempat biasa ' rantau panjang' sebab malas nak g, cuaca kat kelantan panas sangat time tu, nak jalan2 pun rasa malas. tak sempat nak buat rebonding rambut.. hohoho... so cuti akan datang kene listkan la pebenda yang tak menyempat ni.

oh ye, so aku dah balik ke SG, bukan singapore tapi segamat sekarang ni. serius mood malas. sebab pagi2 masuk keje dah penuh keje atas meja ok, dengan kene g meeting luar lagi. aku baca emel pun pening sampai inbox aku penuh pastu siap mention kuota inbox aku dah extra terlebih k...yela, sape suh attach file banyak sangat n suh buat laporan banyak sangat kan. ok, dah siap sume keje, aku kan excellent, hohohoho...

ok la, banyak plak tertulis kali ni. huahuahuahua...

No comments:

Post a Comment