Wednesday, May 16, 2012

bagusnya kamu

oh
entry kali ni cite pasal keje.. dalam kita bekerja, bukan semua orang kita suka, dan bukan semua orang suka kita. yup, gaduh tu tak payah cite la kan. dah macam budak sekolah rendah plak gaduh2 ni. memang la semua dah besar panjang, tapi perangai budak tu tetap ada. bak kata en.freud, dalam diri kita ni ada EGO, SUPEREGO dan ID (tak sia2 aku belajar teori..haha)..

aku bukan nak citer pasal gaduh. sebab jarang kot aku nak bergaduh melainkan dah melampau sangat. pantang betul aku orang kacau hidup aku. hari ni aku nak citer pasal jenis kategori orang yang suka sub keje, atau kata mudah, pass keje kat orang. contoh, bila kerja tu keje ko, then ko dengan bijak membahagikan tugas pada orang, walaupun dah sah2 keje tu keje ko. bagusnya adalah orang tersebut sangat bijak, otak geliga, tak  bagusnya adalah ko susahkan orang. aiyaa... ko suka suki jek arah2 orang macam boss walaupun gred ko lagi rendah. terbaikla.

aku tak faham kenapa ada kategori manusia yang suka menyusahkan orang dan tak nak buat sendiri. hello, memang sikap bantu membantu tu perlu tapi kali ni melampau la. malas la nak cakap lebih2 kang aku menyumpah orang plak. k bye!

No comments:

Post a Comment