Tuesday, May 22, 2012

k a w a n

sejak dari tadika, sekolah rendah, menengah, mrsm, matrik, unimas dan tempat kerja, dah bermacam2 kawan aku temui. kawan gembira, kawan sms, kawan sedih, kawan suka2, entahlah, banyak sangat nak describe.

masa tadika, kawan yang aku ingat ialah farhana, awanis dan marzuki... kehidupan tadika masa tu biasa je sebab aku xreti sangat nak explore dunia luar masa tu. i kan pemalu. tapi aku masih ingat yang bestfriend aku masa tu farhana dan awanis.

masa sekolah rendah, kawan aku sekelas lagi dengan awanis dan farhana. kemudian berkawan plak dengan bayani, hatiyah, suhaili..dan ramai juga (jenuhla nak tulis semua kan..)..  kawan persaingan belajar aku masa ni bayani, sebab suka compete no. 1 ngan dia time ni, sebab dia bijak math, i plak kan al-maklumlah tak suka math... masa ni, jugak suka sangat bergaduh. tak tahu kenapa, mungkin masih kanak2 maka tidak matang. alahai, sekolah rendah.

masa sekolah menengah, kelompok kawan makin bertambah. masih satu sekolah dengan farhana dan awanis tapi berlainan kelas plak. masa ni jumpa pula delima, hadi, irwan, munie dan juga masih sekelas dengan bayani. diorang ni geng aku sebab kami top 6 dalam kelas, berebut2 nak nombor satu time ni. tapi selalu aku ngan delima la yang bersaing.. hehehe... well (muka bangga).

bila masuk mrsm, kami semua terpisah, aku kat kuala berang, bayani kat mrsm beseri, delima kat mrsm pengkalan chepa, irwan kat mrsm kat n9 (dah lupa plak nama mrsm tu time ni..) dan munie kekal kat sekolah lama. bila kami pergi, munie lah jadi top student kat sekolah (hebat r mu...). tapi bila masuk mrsm, tetiba aku jadi macam b***h sket sebab aku tak score. ok, kita lupakan kisah lama.

bila masuk matrik jumpa plak ngan salina, fiza, dinie.. mereka ni roomate aku. pastu bestfriend plak ngan farhah.. bestfriend sampai leni ngan farhah ni...walaupun fa budak fizik dan aku budak bio, tapi leh masuk r. untuk pengetahuan korang, fa ni satu mrsm ngan aku tapi kelas lain2, so tak close sangat time tu. bila masuk matrik n bilik berdepan tu yang jadi rapat.

bilik masuk unimas, jumpala plak afzan, roomateku yang giler otai, suka buat assignment aku tanpa disuruh, suka baca buku psikologi aku (entah pape la ko afzan, patut ko baca buku bisnes ko tuh, aku rasa time tu ko ni silap pilih course kot, hahaha)... pastu jupe plak syimah, daya, kak ida, sarip, ros dan lain2.. masuk tahun dua aku sebilik ngan syimah plak  sampai tahun 3, bila tahun 4 serumah plak ngan kak ida, ros dan nurul.

bila masuk keje, tercampak plak kat bumi segamat ni... sensorang... kak ida dah jadi kaunselor upsi syimah jadi lecturer upsi, sarip plak kaunselor upm, ros plak kaunselor mrsm tapah, dan daya and nurul plak kaunselor sekolah (tak tahu sekolah mana..) . alhamdulillah semua classmates aku time tu dapat keje, cuma sektor yang berbeza2...

bila keje ni, jumpa plak rakan2 lain.. rakan sejawatan, rakan sekampus, rakan kerja dan macam2 istilah. aku bukan jenis friendly sangat, tapi bila aku dah mula rapat dengan orang, memang aku akan baik. tapi bila dah start baik, mulala nak gaduh, sebabnya bila dah rapat, kalo tak ajak makan, cakap salah sket, mula nak terguris. so bila keje ni, aku malas nak rapat sangat ngan orang. sebab aku tak nak jadi cam dulu2... aku lebih suka sendiri, tapi tak bermakna aku tak berkawan, cuma aku memilih. lagipun aku tak rasa orang hargai aku. so malas la nak jiwang2, baik teruskan hidup sorang. so bila kerja ni aku banyak habiskan masa dengan family terutama kakak aku yang duk kat jelebu tu. tiap minggu balik umah dia. sebab ngan family confirm tak gaduh n tak kecik2 hati.

ok..bye..

No comments:

Post a Comment