Wednesday, May 23, 2012

kecil hati

ye, aku sensitif. luaran nampak kuat tapi dalaman tak. aku sensitif apabila melibatkan tentang orang2 sekeliling. sebab tu aku amik pegangan tak nak baik sangat dengan orang sebab ni la. bila dah start baik dengan orang, kira rujuk 'orang' tersebut adalah kawan, then kawan tu marah ke, tak bagitau ke, buat tak tahu ke, tak peduli ke, tak update ke, tinggalkan ke, diejek ke, makanya aku akan rasa jauh hati.

sebab tu la aku tak nak baik sangat ngan orang. sebab aku tak boleh kene marah dengan orang terdekat. aku tak kisah kene marah ke, kene maki ke, ejek ke dengan orang luar yang tak berapa nak rapat dan kenal, tapi jika melibatkan kawan baik, atau yang terdekat, ia susah untuk diterima. sebab sebagai kawan, adalah tak patut buat macam tu, sebabnya kawan tu lah tulang belakang aku, supporter aku.. ni kalo kawan sendiri marah, aku memang buat cool, tapi jauh di sudut hati aku, aku terasa jauh, dan secara automatik aku akan menjauhkan diri. hello, marah atau tegur pasal benda tak de kaitan ngan aku, or pasal keje, tolongla... untuk baik macam dulu, rasa susah sangat...

satu lagi, tolongla jangan ejek aku if ko kawan aku. sebab bergurau pun ada tahapnya. tapi if bergurau tu tahap melampau sampai menjatuhkan maruah, menghina (walaupun ko tak rasa camtu), tapi sebagai kawan, ko tak patut cakap camtu, tolong tanya elok2 sama ada ia benar atau tak, sebab itulah istilah sahabat. bukannya ko buat lawak bodoh, usik2, gurau2, sebab sebagai kawan ko memang tak patut cakap camtu. aku tak kisah kalo yang cakap tu orang xdek kaitan ngan aku, tapi ko kawan yang gi makan sama2, berlibur sama2, mengutuk sama2, memang sangat tak boleh.

bila ko menjadi kawan baik aku, harap tolongla jangan buat cara hidup sendiri. sebagai kawan kita harus saling berkongsi cerita, bukannya aku nak tahu semua perkara, tapi at least, bila ia melibatkan perkara besar dalam hidup, tolongla, jika anggap sebagai kawan, hargailah kawan. jangan sampai aku pun tak cerita pape kat ko.

sebab tu la aku tak nak baik sangat ngan orang. sebab jadi macam ni!

No comments:

Post a Comment