Wednesday, September 02, 2009

Kelu

Entah kenapa, kebelakangan ni lidah saya kelu sungguh untuk bercakap terus-terang. Banyak benda yang harus difikirkan. Untuk kebaikan semua orang. Tak kan saya nak pentingkan diri sendiri dan fikirkan diri saya sahaja semata-mata kan? Walau pun ada masanya saya agak selfish, dan saya kira kali ini pun saya akan menurut kemahuan sendiri, tapi tetap rasa bersalah. Memang tak patut saya terus-terang apa yang saya rasa. Mungkin diam itu akan menyelamatkan keadaan. Mungkin berada di zon sekarang akan membuatkan semua pihak rasa selesa. Walau pun tidak bagi saya. Sampai bila kesudahannya akan berakhir seperti ni. Sampai 2 tahun lagi? 5 tahun lagi? Saya pun tak tahu, ikut hati mati, ikut rasa binasa. Kenapalah saya mesti fikirkan orang lain? Dan sekiranya ditanya mengenai apa-apa, jawapan saya cuma 'entah'... Bukan tak ada jawapan, tapi saya belum ada kekuatan untuk bercakap sejujurnya apa yang saya rasa. Tapi ketahuilah, ia untuk kebaikan semua pihak, dan saya yakin sekiranya saya terlampau come clean, si penanya pasti serba salah dan harus memikirkan tentang saya dan saya akan rasa bersalah.

p/s : Korang tentu pening baca entri ni, hahaha, hanya yang tahu akan faham...

No comments:

Post a Comment