Tuesday, September 01, 2009

Balik kampung..ooooo...

Rasanya macam lama betul saya balik Kelantan walau pun hanya beberapa hari. Seronok? Seronok la juga, dapat berbuka di home sweet home… Eh, silap, bukan rumah sebenar kerana saya banyak menghabiskan masa di rumah tempat operasi penjualan serunding. Penat juga asyik ulang-alik, walaupun jaraknya tak sampai 10 minit, hehehe…puasalah katakan… Mujurlah ada Irfan, buah hati pengarang jantung saya yang terkini.. hehehe.. jangan jeles. Banyak menghabiskan masa bersamanya.

Balik rumah kali ni lebih banyak berada di rumah. Saya cuba mengasah bakat sebagai seorang suri rumah sepenuh masa. Biasalah, menguruskan rumah yang telah lama ditinggalkan kerana kesibukan orang tua di tempat operasi. Jenuhla mengemop, membasuh dan macam-macam yang sewaktu dengannya... dan saya kini lebih berminat menjadi suri rumah pulak, tapi bergaji. Tugas sebagai suri rumah tapi cukup bulan dapat gaji, ada ke hah?

Macam biasa, bila balik ke negeri Tanah Serendah Sekebun Bunga ni (betul ke nih?) selalunya banyak membuat pelaburan di samping menjana ekonomi di sana. Tapi hanya sempat masuk ke satu kedai sahaja, huhuhu...Telah terbeli dua pasang baju kurung untuk sesi berhari raya nanti. Tapi rasanya tak sempat tunggu raya dah excited nak pakai nih, hehehe...

Kerja? Uwaa... tetiba saya rasa sesak nafas...erk...

No comments:

Post a Comment