Wednesday, September 09, 2009

Benarkah itu cinta?

Aku betul-betul sayangkan dia”
“ Lelaki itu pun cintakan aku”
“ Kami berdua saling cinta-mencintai”
“ Kami mahu membina mahligai bersama” Tambahnya lagi

Mabuk. Mimpi yang entah berapa tahun lagi baru menjadi realiti, tetapi terasa seperti esok akan menjadi. Benarkah itu cinta?

“ Kau tahu apa makna sayang?”
“ Menjaga orang yang kita sayangi dari kesengsaraan, membuat dia bahagia”
“ Maka kamu tidak mencintai dia sebenarnya” Saya menjawab perlahan.

Cinta bukan semudah tiga perkataan. Cinta yang sebenar adalah taat kepada TUHAN. Maka cinta kepada manusia, berdiri atas ketaatan. Secara tidak sedar, cinta itu memerlukan sepenuh hati. Cinta sepenuh hati adalah hanya untuk ILAHI. Dari cinta kepada ILAHI inilah, terbinanya cinta antara insani. Cinta yang asasnya iman dan taqwa, cinta yang matlamatnya hendak mencari keredhaan ALLAH.

Cinta itu datang dengan tanggungjawab. Tanggungjawab membahagiakan pasangan kita. Bukan bahagia di dunia semata. Tetapi bahagia hingga ke akhirat sana.

Bagaimana pula dengan cinta saya? (T_T)

2 comments:

  1. Sejak aku bersendiri
    tiada lagi cinta di hati
    cinta kini tak bererti
    Tak mungkin akan
    ku ulangi lagi
    Tapi kini ku temui
    wajah dia seiras wajahmu
    membuatku terus keliru
    pandanganmu buat
    termangu
    Oooh…cinta datang lagi
    senyuman menawan
    sukar untuk aku
    cuba melupakan
    Ku mencari cinta abadi
    mungkinkah ianya kan
    datang lagi
    tak pernah ku merasai
    getaran cinta sebegini
    Tapi kini kisah lalu
    membuat aku rasa ragu
    cinta suci dinodai
    tak mampuku tempuhi lagi
    Oooh…degupan jantungku
    rasa kehangatan
    debaran asmaraku
    tidak tertahan
    Oooh…tunjukkan ku jalan
    agar sinar terang
    inikah [...]

    ReplyDelete