Wednesday, January 21, 2009

Merajuk


Hari ini merupakan hari Malas sedunia kot. Kenapa? Saya betul-betul tiada 'mood' untuk melakukan sebarang tugasan, apa yang saya lakukan hari ni serba tak kena. Puncanya? Saya merajuk dengan seorang teman, huhuhu. Saya sememangnya seorang yang kuat merajuk. Saya kecil hati dengan seorang teman baik dari semalam. Sebabnya hanyalah kecil, tapi kesannya benar-benar mewujudkan rasa terkilan dalam hati saya. Saya benar-benar jauh hati. Benarlah kata orang, kalau kita baik dengan orang, jangan terlalu rapat sangat kerana lama-kelamaan hati kita yang akan terluka. Saya akan lebih berhati-hati selepas ini. Cuma saya tak faham, susah sangat ke nak menjaga hati kawan?

Pujuk? Saya cuba pujuk hati saya dengan ais-krim Cornetto dan air Horlick ais, sekurang-kurangnya dapatlah menyejukkan hati saya yang sedang membara ini. Tapi selama mana boleh bertahan? 'Easy to forgive, but hard to forget...'

3 comments:

  1. betol dila...kdg2 terlalu syukur nk terima hakikat yg kite terasa dgn teman baik..atau teman baik buat sesuatu yg kite akan kecik hati....

    oo...sy dua2 not easy..not easy to forgive..not easy to forget...mungkin tu la kelemahan sy...hmmmm

    ReplyDelete
  2. tu r, kalau dengan teman yang tak berapa close mungkin kita tak terasa sangat, atau mungkin tak rasa pape, tapi kalau dengan teman baik, hmm..susah nak cakap, sebab terlalu rapat, mengalahkan baik dengan pakwe plak, huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Inilah dia kehidupan. Learn from it.

    ReplyDelete