Wednesday, January 28, 2009

Masih dalam 'mode' bercuti (T_T)

Saya ke pejabat, terasa malas nak bangun pagi tadi tetapi terpaksa juga melangkah kaki ke pejabat. Saya masih dalam mode cuti. Saya tak ambil cuti panjang kali, cukup setakat cuti 2 hari yang diberikan sempena Tahun Baru Cina. Saya balik ke Kelantan pada hari Jumaat malam, bersama pelajar-pelajar Kelab PERMAS (Pengurusan Masjid As-Syakirin), menjadi pegawai pengiring untuk program Kem Eksplorasi di Pantai Sri Tujuh, Tumpat. Hari pertama tiba, saya ke Pengkalan Kubor, menjana ekonomi negeri Kelantan. Saya sempat menyambar beberapa helai tudung kristal dan manjalara serta blaus, tak sangka dalam tiada masa saya masih sempat bershopping, hehehe. Agaknya kalau saya punya banyak masa, sudah tentu saya dah beli seluruh barang yang ada di setiap kedai, hehehe. Hari Isnin petang, saya bertolak pulang ke Segamat bersama pelajar kelab. Tiba di Segamat jam 5.00 pagi, terasa sangat sunyi dan gelap je UiTM tanpa pelajar.

Saya menghabiskan sisa cuti yang ada dengan membasuh kereta. Dah lama saya tak belek kereta ni, kalaula kereta ni boleh bercakap, sudah tentu dah lama ia merajuk dengan saya kerana sering diabaikan. Kemudian, meneruskan kerja-kerja sebagai suri rumah yang berjaya- membasuh baju, kemas rumah dan memasak. Malam, menseterika baju untuk dipakai ke tempat kerja esok (macam malas je)... Hmm, kemudian tengok cerita kantonis kat TV3 dan tidur.

Pagi ni, macam tak ada semangat nak buat kerja, kebanyakan staf lain masih bercuti. Terasa sunyi sepi pejabat. Tak tahu nak buat apa, bukan tak ada kerja, cuma semangat tak ada, masih ingat pada kampung halaman, teringat nasi kerabu Kak We (jiran sebelah rumah), teh beng kedai kopi Lie (teh ais), teringat masakan ma, teringat Rantau Panjang (kali ni tak sempat nak menjana ekonomi kat sana, cuma sempat singgah Pengkalan Kubor je)...huhu..Untuk cuti akan datang, saya akan bercuti sehingga puas..Indahnya balik kampung, kalau la ada UiTM dalam kampung saya alangkah bagusnya..ermm..alahai...

3 comments:

  1. amboi...nak uitm dalam kampungku...huhuhu...
    lenkali masak lebih, ajak jiran2 tetangga nie datang mkn...hehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu..kak maz ni..nak masak apa, megi terer r,huhuhu

    ReplyDelete
  3. huwaaa...lamo doh tok kelik kelate...rindu nyah......


    jeles nih dila beli tudung...hahaha

    ReplyDelete