Wednesday, June 17, 2009

Suka dan tak suka

Semalam, kepala pening. Kenapa? Saya makan kuey tiow (betul ke ejaan ni?)... Tak tahu kenapa, setiap kali makan mesti pening. Ish.... Dan satu lagi makanan yang saya tak boleh makan ialah laksa Sarawak. Kalau makan mesti pening, sebab banyak sangat rempah ratus kot. Saya juga tak suka makan buah rambutan. Pelik kan? Saya pun tak kenapa. Bukanlah demand tapi kurang gemar. Kalau makan buah durian pula saya lebih suka yang isinya pejal dan tak melekat di tangan. Tak suka yang isinya lembik (tapi kalau tak ada pilihan belasah je, huhuhu). Buah tembikai pun saya tak berapa gemar sebab banyak biji. Bukanlah tak makan, cuma saya lebih suka buah tembikai yang tak ada biji. Kalau buah langsat atau duku pula saya lebih suka yang saiznya yang kecil-kecil. Tak sukala yang besar-besar, sebab berbiji.

Saya suka minum teh ais, hari-hari minum pun tak apa. Tak suka sangat kalau yang buat sendiri, suka teh ais yang dibeli di kedai, hehehe. Saya sangat suka tom yam, seperiuk sekali makan pun boleh habis. Sebab saya suka makanan yang bersup, pedas dan masam-masam. Asam pedas pun saya suka. Kalau buah pula, saya suka makan buah tembikai susu, manggis dan buah mata kucing, emm..sedap. Kalau kek pula saya sangat-sangat suka kek keju terutama dari Secret Recipe. Sedapnya, bilalah Secret Recipe nak ada kat sini ek? Saya suka coklat dan ais-krim (macam budak-budak la pulak, hehehe). Kalau coklat saya prefer Van Houten or Cadbury. Cadbury lambang kasih sayang..kononla, ek?

Kenapa saya tulis pasal makanan ni? Sebab saya tengah makan nasi lemak sambil menaip entri ni, live from my office, hehehe...

No comments:

Post a Comment