Tuesday, March 31, 2009

AMUK !!!

Saya betul-betul sakit hati. Silalah sakitkan hati saya kalau teringin nak lihat saya mengamuk. Jangan sampai saya lancarkan perang psikologi kalau tak nak rasa sebagaimana saya rasa.

Saya betul-betul tengah marah (semasa menulis di entri ini). Marah saya hanya Tuhan sahaja yang tahu. Malangnya, saya cuma mampu marah dan lepaskan kemarahan saya dalam hati. Geramnya!!! Kenapalah saya tak punya kekuatan untuk mengamuk?

Saya paling tidak suka (teramat pantang) apabila saya buat sesuatu kerja dan orang kata saya tak buat. Manusia memang pandai menilai orang tapi buta menilai diri sendiri. Ayat mudah, pendek akal mungkin.

Saya jenis tidak suka melawan. Mungkin itu kelemahan saya. Tapi itu tak bermakna saya hanya ikut telunjuk. Saya cuma tak suka cari pasal dengan orang dan tak suka orang cari pasal dengan saya.

Saya dah terbiasa tak dihargai. Tapi saya tak kisah, janji saya laksanakan tugas. Saya tak dahagakan pujian. Tapi tolonglah jangan ambil kesempatan apabila saya diamkan diri.

Saya terima semua tanggungjawab, suka atau tidak, itu semua amanah. Tapi kenapa mesti ada suara sumbang berkata-kata? Kenapa tak tampil dan bersemuka? Layakkah menilai hanya berdasarkan cakap-cakap orang?

Mungkin ini ujian buat saya. Saya percaya pada timbal balik. Dunia ini bulat.

[Ya Allah, ampunkan saya, saya benar-benar tak dapat kawal kemarahan saya tika ini]

No comments:

Post a Comment