Sunday, December 13, 2009

Friday_heartbroken, Saturday@pizza & Sunday@ofis

Friday_heartbroken
Belajar untuk tidak meminta. Setiap masa aku selalu mengingatkan diri supaya jangan meminta. Elakkan. Belajarlah untuk mendapatkan sesuatu dengan usaha sendiri, duit sendiri, keupayaan sendiri. Cuba dan jangan sesekali meminta, walaupun terdesak. Tapi aku tewas juga. Aku meminta, sesuatu yang mungkin aku kira orang akan anggap remeh, tapi bagi aku terlalu bermakna. Aku banyak berfikir sebelum meminta, walaupun aku tahu aku tak patut meminta, tapi aku ikutkan kata hati. Sebab tu orang kata jangan suka ikut kata hati, kelak diri sendiri yang akan terguris. Kalau bukan sebab rindu, tentu aku tak meminta. Salah aku jugak yang terlalu meminta. Ah, pengajaran buat diri, lainkali jangan sesekali meminta lagi.

Saturday@pizza
Bangun pagi (takdela pagi sangat...), teman Aniey breakfast with kakak dia, lepak rumah Aniey, sambil tunggu dia buat kerja rumah, then balik umah aku. Kuar g pizza, yummy2... celebrate besday Na, adik Wawa. Malam - - duduk saja-saja sambil membuang masa.

Sunday@ofis
Bangun pagi, tak dapat tido lama coz mimpi pasal Friday_heartbroken. Termimpi pasal yang aku minta, sadis! Rasa nak maki diri sendiri sebab teringat. Then, prepare for cooking, kemas rumah, masak breakfast - - - nasi goreng cendawan yummy plus keropok goreng. Pegi ofis, kunun ada keje nak buat coz pasni nak tinggalkan ofis untuk jangka masa yang lama. Nak balik umah jap lagi nak kemas baju untuk ke Perak...

No comments:

Post a Comment