Saturday, November 14, 2009

Weekend@ofis--hati lara+paranoid

Panjang tajuk entri ni, hahaha. Mungkin sebab banyak kot yang aku nak cite hari ni.

WEEKEND
Dah lama aku tak datang ofis time weekend, dulu selalu juga. Oh ya, ada keje yang aku perlu setelkan. Keje yang benar-benar menyesakkan kepala aku. Perut aku plak lapa, pagi tadi breakfast ngan roti je. Jap lagi nak kuar cari makan, sorang. Terpaksa, malas nak menyusahkan sesiapa.

HATI LARA
Aku dah menjadi hantu novel. Semalam je aku dah habiskan dua buah novel yang aku pinjam dari library petang semalam. Sambil lepak-lepak menunggu dua librarian yang sebok tu untuk keluar dinner (hehehe), sempat juga aku pinjam tiga novel. Tinggal sebiji lagi belum aku habiskan, tak pe, malam ni.

Teringat novel Soalnya Hati yang aku baca semalam. Sangat best sampai aku ketawa mengekek sorang-sorang sampai housemate aku kata aku gila gelak sensorang, hahaha...

Aku teringat kata Shazana dalam novel tu kat Zulaikha :
"Sayang lain, cinta lain. Kau boleh sayang kat buku-buku kau tu, tapi kau tak boleh cintakan buku. Ia amat berbeza. Tanya hati kau, apa ertinya dia pada kau, sayang atau cinta? Ask yourself, you love him or you like him?"

PARANOID
Apa yang terjadi dulu mungkin telah membuatkan aku lebih berhati-hati...
Apa yang terjadi dulu mungkin mengajar aku supaya sabar dan tabah
Apa yang tejadi dulu tak sanggup aku lalui lagi untuk kesekian kali...

Titik

No comments:

Post a Comment