Tuesday, August 25, 2009

Cemburukah saya?

Benci sungguh saya dengan perkataan cemburu ini. Ia bukanlah menggambarkan diri saya yang sebenar. Tetapi tidak pula saya menafikan. Cemburu ini bukan sekadar cinta, tapi semua. Cemburu itu bukankah tanda sayang?

Saya cemburukan seorang kawan saya. Saya lihat perjalanan hidupnya mudah (pada pandangan saya). Habis belajar, sambung Master, kahwin, melahirkan anak, dan bakal mendapat pekerjaan yang selama ini saya idam-idamkan. Saya? Ah, saya sudah jauh terpesong dengan impian saya, sepatutnya saya berlari bersama dia, tapi tidak. Perjalanan hidup kami tak sama, tapi tak bermakna saya tidak mampu berdiri sama tinggi dengannya bukan?

Cemburu sayang? Ceh...tiba-tiba rasa nak tergelak dan tergolek. Orang bulan April sememangnya mempunyai rasa cemburu yang sangat tinggi. Kebelakangan ni saya sering merasakan saya ini tidak istimewa. Kenapa? Entah, malas nak fikir, tapi saya betul-betul rasa tidak istimewa. Cerita yang diceritakan kepada saya juga dikongsikan bersama kawan-kawan lain. Jadinya, semua sama, tiada beza bukan? Jadi betullah tidak istimewa bukan? (T_T)

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu...

No comments:

Post a Comment