Thursday, June 27, 2013

Dua cerita

Terperangkap dalam Lif

Ya, ia berlaku sebulan yang lepas. OMG. First time. Pengalamannya hanya Tuhan yang tahu. Moga2 tidak akan berulang lagi. Pada masa tu aku ada kursus di JB, di sebuah resort. Selesai program jam 11 malam, aku, rakan sebilik dan seorang urusetia mahu pulang ke apartment kami. Berjalan laju2 sebab dah malam, lagipun mengantuk teramat. Sanggup tak minum malam semata2 mahu sampai awal ke bilik. Alih2 terperangkap dekat 15 minit. Mujur ada line telefon, dapatlah aku call urusetia lain. Huhu. Nak dijadikan cerita, akak urusetia dan rakan sebilik aku dah start panic dan bising2. Siapa yang tak bising dan takut. Tengok cerita dalam movie, terperangkap sampai kehabisan oksigen.OMG. Aku pun dah start membayangkan macam2. Yang aku paling tak boleh lupa, akak urusetia bertanya aku apa yang patut dilakukan, minta kaunseling. OMG, kaunseling dalam lif jam 11 malam? Jawapan aku, " Kak, tarik nafas, bertenang, jangan gelabah, tarik nafas, tenang". Aku sendiri tak sangka aku mampu control kedua mereka, Tuhan je yang tahu betapa cuaknya aku masa tu. Mujur ia hanya berlaku 15 minit, kami tiada mengalami masalah bernafas, dan dapat diselamatkan. Alhamdulillah.
 
 
RISDA
 
Semalam selesai berkongsi ilmu dengan makcik2 ushawan kecil-kecilan. Ya, makcik2 memang sporting.

2 comments: