Thursday, July 22, 2010

Law of Attraction

Hukum Tarikan atau Law of Atrraction (LOA) kata dalam kehidupan kita, apa-apa yang kita beri tumpuan, tenaga dan fokus akan datang dalam kehidupan diri kita sama ada positif atau negatif.

Kata skema "LOA memberi tindak balas pada segala perkara yang kita pancarkan dengan menghasilkan getaran (fikiran dan perasaan) yang lebih banyak sama ada positif atau negatif. Dengan kata lain, ketika kita sedang memikirkan sesuatu, hukum itu mengatakan 'kita sedang menarik sesuatu ke arah kita' ".

Vibration negatif - marah, keliru, kecewa, stress, sakit ati
Vibration positif - sayang, cinta, gembira, selesa, bangga, yakin, teruja

Contoh :
Student : Subjek ni susah la
- bila kita cakap susah, kita akan memikirkan kesusahan subjek ni, so dah mengeluarkan vibration negatif ke alam (universe), dan alam yang mematuhi LOA akan hantar semula vibration susah ni ke dalam diri kita, dan kita akan berasa bertambah-tambah susah terhadap subjek tersebut (walaupun hakikatnya subjek tu tak de la susah mana pun)

Jadi, kita patut /amalkan cakap positif masa supaya lebih banyak vibration/getaran positif yang keluar dan masuk semula dalam diri kita.

Contoh , "Saya sayang awak..."
Aku : wah, kalo kita cakap camtu, means semua orang akan sayang kita, atau kita cakap sayang kat orang sekali, orang akan cakap banyak2 kali ek? bestnye... :)

No comments:

Post a Comment