Wednesday, October 28, 2009

From deep inside my heart...

Dua minggu lepas, rumah kat kampung kene masuk pencurik. Bongok punya pencurik! Siap boleh makan-makan ais-krim ngan epal lagi kata my mum. Sebab diorang tahu tak de orang kat umah. Thanks God sebab tak banyak yang diambil, kesian my bro sebab duit elaun dia yang diambil. Biar hitam hati pencurik bodo tu sebab amik duit orang kurang upaya. Pantang sungguh aku bila ada orang suka cari kesenangan atas kudrat orang lain.

Genap 1 tahun 8 bulan 10 hari kat sini. Amanah. Tanggungjawab. Berat sungguh nak pikul macam-macam. Orang yang memandang takkan faham bahu orang yang memikul. Kadang-kadang aku konpius ngan sistem kat sini, yang terlalu rileks teramat rileks, yang terbeban ditambah-tambah, yang berkuasa terlebih-lebih, yang mendapat nama atas usaha orang lain camne pulak? Atau aku yang tak tahu menilai dan buta hati?

Kadang-kadang rasa macam sangat tak penting. Kadang-kadang rasa sangat tak berguna. Kadang-kadang rasa tidak diperlukan. Aku pun tak tahu aku nk fight untuk apa. Nak perjuangkan apa. Nak minta apa.

Tak tau nak bercerita kat sape. Lately, mungkin sudah tak de orang nak dengar citer aku macam dulu. Someone yang sudi meluangkan masa berjam-jam nak dengar citer bodo aku, agak terasa kehilangan. Quality time vs quantity time? Tak tau camne nak express, tak tau nak tanya kat sape. Tapi apa yang kita telah buat untuk mengatasinya? Don’t be selfish Dila!

Aku tahu aku bukan sempurna mana... dan tiada siapa yang akan memahami (T_T)

No comments:

Post a Comment