Friday, November 23, 2012

zikir terapi diri

muhasabah sekejap

aku kira banyak dugaan tahun ni
ada yang berjaya dilalui
ada yang tak
tapi syukur, xdeklah teruk sangat

aku ambil contoh minggu lepas
aku cuti 5 hari, 13-17 nov
12hb tu gerak balik, boleh plak aku lom tukar minyak hitam
dahla terlebih dari km yang sepatutnya
untuk perempuan yang tak berapa nak berdikari bab kereta macam aku
maka haruslah aku takut2 nak drive jauh-kelantan okeh
maka cepat2lah aku g servis minyak hitam hari isnin tu
dahla petang kul 2 dah nak gerak balik
haish, dengan budak praktikal datang lapor diri pagi isnin
dengan majlis perpisahan boss lagi
dugaan betul sebab kesuntukan masa
but manage to resolve it

hari jumaat-di kampung
boleh plak astro call cakap aku  tak bayar lagi bil bulan 10
aik, aku rasa macam aku dah bayar
aku kat kg ok, mana nak cari bil
kalo tak bayar nak potong2
hello, call lah awal2, seminggu sebelum ke
ni esok nak potong hari ni baru nak call
bagus sangat
aku merasakan aku dah bayar, but demi tak nak kene potong g juga bayar
mujur bangau ada leh tolong bayar
setel

sabtu balik segamat
boleh plak, sampai2 umah, decoder astro aku tertera ERR
aik, dah bayar kan? laju2 call astro
"esok kami amik tindakan"
bagus
esoknya customer service call
"oh, masalah decoder tu"
baiki amik masa 2-3 hari, tukar beyond amik masa 5-7 hari"
bagus
akhirnya pada hari kelima datang budak astro datang tukar decoder

oh ye, ahad tu aku g shah alam
sensorang
boleh plak lock stereng aku rosak
rosak ok
aku yang gelabah cepat2 call kawan-kak sue
huhu
tak boleh bukak jugak
mintak tolong encik yang tengah tunggu wife dia habis ngajar tolong betulkan
setengah jam, tak boleh juga
call pembuka kunci
nak rm80
hoho, mahal, aku dahla xde duit
tetiba datang kawan aku ni
mr.rama, amik apa ntah kat tool box keta
pup, terbuka, tapi kunci tu rosak la
selamat rm80
syukur
walaupun lain bangsa
sudi juga tolong

moral
dugaan2 ni datang bertimpa2
stress, sebab aku jenis cepat mengamuk
but
masa tu dalam fikiran aku duk bermain2 ayar zikir yang dilagukan oleh hafiz hamidun
oh, ye masa cuti kat kg
sempat g tesco carik cd zikir terapi diri
alhamdulillah
bila dugaan datang
minda aku bermain2 zikir2 tu
mungkin sebab sepanjang perjalanan dan setiap kali naik kereta
cd tu memang selalu dimainkan
alhamdulillah

No comments:

Post a Comment