Wednesday, December 12, 2012

cita-cita saya

masa sekolah dulu, aku suka mengarang. kalo buat karangan mesti dapat A. huahuahua. masa tu aku ada terfikir nak jadi cikgu, penulis novel, penulis lirik ke, atau komposer lagu. aku masih ingat dalam form cita-cita, aku tulis tu. bila dah besar, cita-cita aku dak bertukar. seiring dengan tumbesaran aku. mulalah aku nak jadi doktor. masa tu kalau jadi doktor memang glemer gile. orang dengar pun dah rasa kagum. tu belum jadi betul2, baru sebut je tu. bila masuk matrik, aku mula muhasabah diri. result BIO aku tak segah okey, math pun sama, mana ntah silapnya, atau memang aku yang biol? aku suka menghafal, tapi bila nak hafal saintifik ni, otak aku tiba2 mengalami STM atau short term memory, hohoho. bila buat kira2, aku cuma pandai math moden, bukan add math. disebabkan itu, aku redha dengan keputusan mengambil jurusan yang xde math dan sains.

bila tahun kedua kat U, kurang asam tol kene amik statistic. aku kan tak berapa nak betul buat kira2, belajar gigih pun, aku tetap dapat B untuk stats. aku redha. yang lain2 okey la, tapi xdelah cemerlang sangat.

ok, aku tak tahu pe aku tulis sekarang. dari cita2 ke merepek. moralnya, buat je pe yang anda suka. aku suka goyang kaki, bulan2 dapat duit/income. tapi hakikatnya aku tetap kene keje weh.

2 comments: